1 Kasım 2008 Cumartesi

HİNT MİTOLOJİSİNE GÖRE KADIN VE ERKEĞİN YARATILIŞI

Bu benim ders kitabımda vardı severek okuduğum bir yazı bugün kursta arkadaşta okuyunca bloguma ekliyim dedim.Dediğim gibi Hint Mitolojisine göre :=)


KADIN
Tanrı,yaprağın hafifliğini,ceylanın bakışını,güneş ışığının kıvancını,sisin gözyaşını aldı;rüzgarın kararsızlığını,tavşanın ürkekliğini buna ekledi.Onların üzerine,kıymetli taşların sertliğini,balın tadını,kaplanın yırtıcılığını,ateşin yakıcılığını,kışın soğuğunu,saksağanın gevezeliğini,kumrunun sevgisini kattı.Bütün bunları karıştırdı,eritti ve kadın yaptı.Yarattığı kadını sevsin diye erkeğe armağan etti.

ERKEK
Tanrı,kaplumbağanın yavaşlığını,boğanın bakışını,fırtına bulutlarının kasvetini,tilkinin kurnazlığını,boranın dehşetini aldı;sülüğün yapışkanlığını,kedinin nankörlüğünü,hindinin kabarışını,gergedan derisinin sertliğini onlara ekledi.Bunların üzerine ayının kabalığını,bukalemunun şıpsevdiliğini,sivrisineğin vızıltısını kattı ve erkeği yarattı.Yarattığı erkeği,adam etsin diye,kadına verdi.

6 yorum:

CAHİDE dedi ki...

iyi geceler canım
katagoriler kısmı sendeki etiketler kısmının aynısı. ben ismini değiştirdim. resmini ekledikten sonra etiket bölümüne ne yazarsan burada çıkacaktır.ama en önemlisi yazıya verdiğin başlıklardır. siteni çok beğendim.ellerine sağlık. ayrıca yorumun için teşekkürler.

berkbuket dedi ki...

bayıldım bayıldım alkış. daha ne diyeyim süper.

nrhnmrl dedi ki...

cahide açıklama ve yorum için teşekkür ederim.
berkbuket alkış için ve yorum bıraktığın için teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

vay güzel bilgi sağol canım

Adsız dedi ki...

bu bilgiyi paylaştığın için teşekkürler güzel olmuş gerçekten

nrhnmrl dedi ki...

rica ederim burcu beğendiğine sevindim