19 Şubat 2009 Perşembe

ÖR SÖK ŞAL OLSUN

Bu şaldan epey örmüştüm.Hem örülüşü kolay hem de zevkli zorlamıyor.En güzel yanıda 50 cm örüyorsunuz bir söküyorsunuz 100cm oluyor.


ŞALIN YAPILIŞI:

Şal için 35 ilmek atarak başlanıyor.Önce 3 düz örüp sonra 2 ters 2 düz örerek sırayı tamamlaıyoruz.aynı şekilde örgümüz 50-60 cm oluncaya kadar örüyoruz.Kesmeye üç düz olan taraftan başlıyoruz.İlk ilmeği örüyoruz 2. ilmeği şişten çıkartıp serbest bırakıyoruz.3.ilmeği örüp bir ile üçü kesiyoruz. Sonuna kadar bu işlemi yapıyoruz.Terslerin ve düzlerin ilk ilmeklerini bırakıp diğerini örüp öncekiyle kesiyoruz.Kesme işlemini tamamladıktan sonra boşa bıraktıklarımızı sonuna kadar söküyoruz.50cm ördüğümüz şalımız 100cm oluyor.Uçlarınada püskül takıyoruz.Hepsi bu kadar.Çeşitli iplerle deneye bilirsiniz .İpiniz ince ise ilmek sayısını arttırabilirsiniz.Ya da daha büyük olması için daha fazla örebilirsiniz size kalmış.Üç düzden sonra iki ters örmeye dikkat edin.Bir de bazıları ilk ilmekleri örmeden alır bunda kesinlikle yapmayın örün.Beğeneceğinizi umuyorum.Teşekkürler.

7 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Ellerinize sağlık.Deneyeceğim, bakalım becerebilecek miyim.

nrhnmrl dedi ki...

begonvill, ev sakinleri teşekkürler becerebileceğinizden eminim gayet basit ve güzel de duruyor.Kolay gelsin :=)

şirinem dedi ki...

çok şık ve kolay gözüküyor şu sökme işi oldukça kolaylık getirdi örgüye ellerine sağlık canım çok şık güle güle kullan

Adsız dedi ki...

cok guzel yapmaya calisdim ama yapamadim biraz yardimci olursaniz cok sevinirim anliyamadigim 3 dus 2ters 2duz ordukten sonra 3duzmu yoksa 2tersmi ?yani tekrar 3duzle mi basliyorsunuz yoksa sadece basda mi 3 duz ? 2ters 2duz mu devam ediliyo kafam karisdi yardim ederseniz cok sevinirim

nrhnmrl dedi ki...

merhaba adınızı yazmamışsınız en azından adınızı yazsaydınız hitap etmesi daha kolay olurdu.Yardımcı olurum tabii ki hem de seve seve
hayır sadece en başta 3 düzü örüyorsunuz ondan sonra 2 ters 2düz 2 ters 2 düz şeklinde ilmeklerin sonuna kadar gidiyorsunuz dünüştede tersleri ters düzleri düz örüyorsunuz3 düz sadece ilk başlangıçta yani umarım anlatabilmişimdir eğer soracağınız başka sorular olursa yardımcı olurum sonuçtan haberdar edin beni teşekkürler sevgiler kolay gelsin :=)

Adsız dedi ki...

anlatım çok iyi. ben bugün başladım sizden görüp yarın a sökme işlemi olacak ama aklıma takılan şu bıraktıgimiz ilmekler sökülünce upuzun düz olmasın ben şalin yarısı güzl delikli yarısı uzun sarkmis ip olsun istemem ve bu yüzden sizden yardım istiyorum yazarsaniz sevinirim . şimdiden teşekkürler . yazan zeynep hanım.

nrhnmrl dedi ki...

zeynep hanım yorumunuza bilgisayar arızaları yüzünen geç okuum kusura bakmayın.Yarısı güzel elikli yarısı sarkmış ip olsun istemem demişsiniz yarsısı sarkıp yarısı delikli olmuyor yapıp uygulayınca sizde sonucu göreceksiniz ki çok hoş bir şey ortaya çıkıyor ki ipinizde ince değilse sonuç çok güzel olacaktır yardım istediğiniz başka bir konu olursa yine yardıma hazırım yorum için çok teşekkürler.Sizinde sonucunuzu bekliyorum sevgiler.