28 Mayıs 2009 Perşembe

GERÇEKTEN DE NASI YANİ? OLDUM :)


Meral Okay ve Beyaz'ın CNNTURK 'te sundukları NASI YANİ? adlı program en sevdiğim programlar arasındadır.Dün gündüz tekrarı yayınlanan programda sonlarına doğru yakaladım.Ve çok ilginç şeyler öğrendim.Konuklarından birisi amatör bir parfümcü olan VEDAT OZAN.Vedat Bey kendi ofisinin bir köşesini bu işe ayırmış ve orada parfüm yapıyormuş.Ayrıca salı günleri saat 10.30 da AÇIK RADYO'da KOKU adlı bir programda sunuyormuş.Vedat Bey bu işi internetten araştırarak,okuyarak öğrendiğini ve geliştirdiğini anlattı.
En ilgincide parfüm yapımında kullanılan malzemelerin nerelerden elde edildiği bölümdü.
Mesela dünya üzerindeki parfümlerin birçoğunda ham madde olarak CİVET KEDİSİ(MİSK KEDİSİ)'nin ilişkiye girmek istediği zaman anüsünden salgıladığı sıvı kullanılıyormuş.Bu kedinin bir özelliği daha varmış dünyanın en pahalı kahvesini çiğneyip dışkı olarak üretebiliyormuş.
Parfüm yaparken kullanılan diğer bir madde de amber.Amberin TÜRKİYE'de kehribarla karıştırıldığını aslında ikisinin farklı şeyler olduğunu belirtti.Amber ise bir balinanın kusmuğundan elde ediliyormuşBalina kustuğu zaman bu kusmuk denizin üstüne doğru çıkıp,dalgaların yardımıyla kıyıya vurduğu zaman oradan toplanırmış.Ve sertleşmiş bir halde bulunurmuş.
Gelelim MİSK'e.Misk ise özel bir geyik cinsinin midesi ile c.organı arasındaki beze imiş.Gerçek misk çok pahalı imiş bunun elde edilebilmesi için geyiğin öldürülmesi gerekiyormuş.Bu yüzden miskin sentetik olanı kullanılıyormuş.Sentetiğini ise bir patlayıcı uzmanının bulduğunu öğrendim.Adamın adı MİSK BAUR olduğu için kokusuda gerçek miske benzediği için misk baur adı verilimiş.
İşte böyle bir kokudan bu kadar ilginç şeyler çıkabileceğini hiç tahmin etmemiştim.Gerçekten de NASI YANİ ? oldum.Bunları öğrenince bakalım daha nasıl parfüm sıkabileceğim :)

4 yorum:

Ada Deniz dedi ki...

neyse ben şanslıyım o zaman. migren olduğu için parfüm kullanamıyorum. sadece deodorant. Ondan da bahsettiler mi?

nrhnmrl dedi ki...

ada ve deniz deodorant diye özellikle bahsetmediler koku uzmanıymış ama deodorantlar içine giriyor mu bilmiyorum.Öyleyse evet şanslısın :)

berkbuket dedi ki...

iade-i ziyarete geldim. iyiki gelmişim çok enteresan şeyler öğrendim. teşekkürler.

nrhnmrl dedi ki...

hoşgeldiin her zaman beklerim :)