2 Kasım 2010 Salı

Başkaları içinde iyi birşeyler yapmış olmanın verdiği huzurla başını yastığa koyacak iyilik yapıp denize atacak insanlar aranıyor

      

    Büyük oğlum 3. sınıfa gidiyor küçük oğlum ise ana sınıfına yeni başladı.İkisi de kitapları çok seviyor.Bu konuda analarına çekmişler :)Mertim 4.5 yaşından beri kendisi okuyor kendi kendine çözdü olayı.Kitap gördükleri her yerden almak için yarışırlar.
    Bir hafta sonu kitap bakarken ikiside birkaç tane kitap aldılar'' tamam ama bunlar bitmeden yeni kitap almak yok'' dedim.O günün akşamı bir yerden birşeyler alıyoruz hatırlamıyorum şimdi neresi olduğunu bunlar yine kitap gördüler ve hemen dadandılar ,ben de daha önce konuştuğumuz için ''hayıır kitap almak yok'' dedim .Orada çalışan çocuğun yanından geçerken ağzından şu cümleler çıktı'' herkes çocuğunu zorla getirir kitap al oku der bu ,çocuklar istiyor kitap yok diyor'' dedi ne gıcık cahil kadın diye de içinden geçirmiştir eminim:)
       Bu sene okula para yatırmaktan iflahımız kesildi.Yanlış anlamayın özel okul değil bildiğiniz devlet okulu ama ver ver bitmiyor.Ana sınıfı aidatı,kitap parası,,ihtiyaç listesi parası,sınıf parası,etüt parası ,ingilizce kitapları parası,test kitapları parası,gezi parası v.s. aman Allahım sonu gelmiyor bir türlü... Ne yapalım artık eğitime gönülveren sponsorlarımız  var aileden onların destekleri ile götürmeye çalışıyoruz sağolsunlar Allah razı olsun bin kere.Yeter ki okusunlar diyoruz bir yerlerden kısarak onların okul ihtiyaçlarını gidermeye çalışıyoruz.
       Ama bizim çocuklarımız kadar şanslı olmayan çocuklarda var kitap yüzü görememiş,alamamış,okuyamamış :( İmkanı olmayan köylerde okuyan çocuklar var  inanın köyde olması gerekmiyor  şehir merkezlerinde bile var böyle okullar.İşte bu okullarda görev yapan öğretmenlerimizin okullarında olan ihtiyaçlarını bildirdikleri bir site var.Kitabından tutunda boyasına kadar neyi eksikse hepsini yazmışlar adreslerini,telefonlarını,mail adreslerini eklemişler ve kendilerine bu yardımları ulaştıracak iyi kalpli ,yardımsever,vatansever insanları bekliyorlar.
    Verecek mutlaka birşeyler bulunabileceğinden eminim okuduğunuz ve rafta boş boş bekleyen bir kaç kitap giyilmiş ama eskimemiş kıyafetler elinizde fazla olan kalem ya da silgi ya da bir perde ne bileyim boyacı tanıdığnız varsa boya artık neye müsaitse durumunuz.
     Bu sözü çok seviyorum kimin söylemiş olduğuna dair kesin bir bilgi bulamadığım için bulduklarımı yazmadım kim söylediyse ne doğru söylemiş diyorum. 
Eskiden iyilik yaparlardı söylemezlerdi. Sonra hem yapmaya hem de söylemeye başladılar. Şimdi ise yapmıyorlar fakat söylüyorlar.
   Başkaları içinde iyi birşeyler yapmış olmanın verdiği huzurla başını yastığa koyacak iyilik yapıp denize atacak insanlar aranıyor.Aranan kişi siz misiniz? Yoksa amaaan banane devlet yollasın diyenlerden misiniz?
   

SEVGİLER

2 yorum:

Gülen Tezer dedi ki...

Canım Nurhan'ım; okuma alışkanlığı olmayınca okur-yazar oranımızın yükselmesi ne ifade eder bilmiyorum. Bu durumda çocuklarınla ne kadar gurur duysan az. Verilenle yetinmemek, ezberci eğitimin dışında araştırmacı ruhlarının olması ne kadar önemli bir özellik. Avrupa'da insanlar okudukları kitapları bitirdiklerinde başkaları da okuyabilsin diye banklara bırakırlar. Okullarımız da güya devlet okulu. Kayıt parası vermediği ya da veremediği için okula kaydı yapılmayan çocuklar gördüm ben :( Ben aman bana ne devlet yollasın diyenlerden değilim, değilim de hep yardımlarla mı dönecek bu çark? Hangisine nasıl yetişeceğiz? Eğitim-öğretimin durumu işler acısı ne yazık ki :(
Karınca kararınca deyip teselli ediyoruz işte kendimizi.
Çok öpüyorum seni ve çocukları..

nrhnmrl dedi ki...

Gülencim canım benim bu sömürü düzeni değişmedikçe böyle olacak yoksa dünya ya bir kere geliyoruz birbirimize destek olacağız ne yapalım birinin hayatı için bile fark etse o da bir şeydir.Ben kendi sınıfı için alınan kitapları tüm sınıf okudu diye geri dönüşüme atan öğretmen duydum en azından geri dönüşüme atmış ama di mi o da bir önem vermedir.Banka işi süpermiş ne güzel olurdu. Eğitim içler acısı bunu yaşayarak görüyorum Milli eğiimin çocuklar için çıkardığı 100 temel eserden birkaç tanesi geçti elime o çeviriler berbat büyükler birşey anlamıyor ki çocuk nasıl anlasın.