14 Aralık 2010 Salı

Folyo İşlemenin Aşamaları Yazı Dizisi 1. bölüm



İlk başladığım sene adı Folyo Kursu olarak geçiyordu.Gerçi biz hala öyle söylüyoruz da kayıtlarda ismi sürekli değişiyor.İlk sene sertifikamızda kursun adı kısmında  El Sanatları Folyo Kursu yazıyordu.İkinci senemizde El Sanatları (genel) adı altında aldık sertifikamızı.Üçüncü senemizde Dekoratif Ev Aksesuarları Hazırlama adı altında sertifikamızı aldık.Bu sene Allah bilir ki ne adı altında verecekler sertifikaları göreceğiz.Adını ne kadar değiştirirlerse değiştirsinler sonuçta bizim kursumuz Folyo Kursu biz aramızda öyle konuşuyoruz.
Artık bu kadar değişikliğe ne gerek var amaçları nedir bilmiyorum aklımda bir şey var gerçi ama emin olmadan yazmak istemiyorum.İsmek'in sitesinde bu sene Alüminyum kabartma diye geçiyor.
Gelen maillerde çoğunlukla  rölyef diye bahsediyorlar rölyef deyince de ben hep ahşapla yapılan rölyefi anlıyorum.Gerçi rölyefin kabartma anlamına geldiğini ve folyonun da kabartılarak yapıldığını biliyorum ama yine de benim aklıma rölyef deyince ilk ahşap geliyor.
   Folyonun yapımını rica etsek aşama aşama gösterir misiniz? diyen mailler aldım.Çok aşamalı bir iş olduğu için nasıl yapacağımı nasıl burada anlatacağımı bilemedim.Ama madem isteyenler var dedim ben de bu sene yaptığım ilk işimin her aşamasını resimledim ve elimden geldiğince anlatmaya göstermeye çalışacağım.
İlk bölümde folyo yaparken kullanılacak malzemeleri gösterip tanıtacağım.Bundan sonrasında da sırasıyla işlemleri ekleyeceğim.
   İlk etapta kullandığımız malzemeler bu resimde gördükleriniz.Bunlar ney derseniz şöyle tanıtayım kendilerini. 
                                 MALZEMELER
   İlk başta folyo ile süslemeyi düşündüğüm bir kutu. 
   Kutunun üstünde duran kabartmalarda kullanacağımız küçük bir havlu.
   Daha sonra gümüş rengi folyo(0.8 mm). 
   Onun yanında duran yine kabartırken kullanacağımız rapido silgisi.
   Onun yanın da bizim için folyonun olmazsa olmazı demir uçlu güzel bir pergel.Eskiden pergel kullanılmaz kalem kullanılırmış ama inanın daha zor olmasına karşın pergelle yapılmazsa iş kendini güzel göstermiyor.Diyeceksiniz ki o nasıl bir pergel öyle o şöyle bir pergel.Bildiğiniz demir pergeli  kullanılmayan genişçe bir tükenmez kalemin içine içindekileri boşalttıktan sonra yerleştirttim.Pergel oraya sıkışmış oldu.Diyebilirsiniz ki buna ne gerek var şöyle ki pergeli deseni işlerken mutlaka kullanıyoruz ve tahmin edersiniz ki kısa sürelerde bile kullandığınız zaman insanın parmağını çok kötü bir hale getirip işe devam etmenize engel olabiliyor.Elime vereceği zararı en aza indirgemek için bu yola başvurdum. 
    Onun yanında yine kabartmada kullandığımız B kurşun kalemim.
    Onun yanında mutlaka bitmiş olmasını tavsiye ettiğimiz ince uçlu tükenmez kalem. 
    En sonda da bildiğiniz 0.5 uçlu kalem.Tükenmez olarak mutlaka bitmiş kullanın ama yoksa bitmemişte kullanabilirsiniz ama bu sefer temizleme aşamasında kolonya kullanmanız gerekecek bunu da yazayım.
    Ve son olarak bunların hepsinin üstünde durduğu tezgah(mineflo parçası).
    İşte ilk etapta lazım olacak malzemeler bunlar.Yarında kutunun üstüne uyguladığım deseni ve çizim aşamalarını göstereceğim.Bakalım yazı dizimizin sonunda kutu nasıl bir hale gelecek yavaş yavaş göreceğiz.Şimdilik bu kadar hoşçakalın.

SEVGİLER

7 yorum:

fiamma dedi ki...

çok güzel açıklamışsın sevgili nrhmrlciğim, o pergel i daha yakından görebilir miyiz bir de minolfo nasıl bir malzeme?

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Bana da çok soruluyor yapım aşamaları. Ben adına alüminyum rölyef çalışması diyorum:)
Çok güzel birşey yapıyorsun. Güzel bir kaynak olacak herkes için ve tabi benim için de. Hem bilgilerimi tazelemiş, hem de yeni teknikleri görmüş olacağım. Şimdiden teşekkürler canım. Hadi kolay gelsin:)

nrhnmrl dedi ki...

Fiammacığım rica ederim ben teşekkür ederim yorum için o pergeli ilerleyen aşamalarda göstereceğim mineflo da üstünde işlem yapabileceğimiz üst tarafı biraz yumuşak normalde neyde kullanılıyor bilmiyorum ama serfloorun bir ürünü arkasında o damga var
Ya dün akşam geç saatte gelen iki yorumu yayınladım biri Fiammanın biri Nedret ablanındı ama Nedret ablanınki görünmüyor uyku sersemi sile kısmına mı bastım acaba öyle birşeyse Nedret ablacım özür dilerim teşekkür ederim Allah herkese senin gibi takipçiler versin :)sevgiler
Marifetli peri olmaz kabul etmiyorum folyo o :) şaka şaka tamam siz öyle deyin bakalım.Birşey deil ben teşekkür ederim yorum için.SEvgiler

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Zaten ben de alüminyum folyo rölyef çalışması diyecektim, folyoyu yazmayı unutmuşum:)

web site dedi ki...

paylaşım için teşekkürler kurumsal web site

Adsız dedi ki...

Merhaba belirttiginiz kalınlıktaki aluminyum folyoyu nerden temin edebilirim acaba saygılar

nrhnmrl dedi ki...

Merhaba adınızı yazmamışsınız :)
Eğer İstanbul da oturuyorsanız Eminönü de bulabilirsiniz.Bazen kırtasiyelerde satıyor bir sorun isterseniz.Saygılar.