19 Aralık 2010 Pazar

Folyo İşlemenin Aşamaları Yazı Dizisi 6. bölüm

 Merhaba dün alçılamayı görmüştük bugünde alçı iyice kuruduktan sonra yapacaklarımızı göstereceğim.Dünü okumayanlar için.
  Eğer ön taraftaki işlemeleri bitmiş tükenmez kalemle yapmamışsanız elinize bir kolonya alıp folyonun üstüne dökün.Dediğim gibi kaleminiz yazar haldeyken bu işlemleri yaptıysanız kolonya dökünce aynı fotoğraftaki gibi bir görüntü ortaya çıkıyor.Kolonya bütün mürekkepleri söküyor.Bir bez yardımıyla temizleyin.

  Sonra elinize yine bir bez parçası ve cam sil alın ıslak mendillerle de yapabilirsiniz ama böyle daha temiz oluyor.En az üç kere köşe bucak her yeri iyice temizleyin temizleyin ki yağından kirinden arınsın.
 Cam sille iyice temizledikten sonra rapido mürekkebini alıp folyonun üzerine minik minik damlatıp bu iş için tahsis ettiğiniz bir fırça yardımı ile her yerine sürün.
  Rapido mürekkebi sürülmüş hali.
  Bir iki dakika bekletin parmağınızla dokunduğunuzda elinize bulaşmayacak hale gelince kullanılmayan bez parçası ile mürekkepleri bir güzel siliyoruz.( pamuklular daha güzel siliyor)Aman çok fazlada bekletmeyin çok kuruyunca silmek çooook zor oluyor işi güçleştirmeyin.
 Parmağınıza bezi dolayın ve bastıra bastıra iyice silin mürekkep bir tek aralarda kalsın.İyice parlatın folyoyu ışıldasın.Alçı iyice kuruduğu için bastırarak silmeniz hiç bir problem yaratmayacaktır.Her tarafını bir güzel silip parlattın.
 Bunlarda kutunun kenar kısımlarına gelecek olan desenler.Bunları da yine folyoyu kesip ütüledikten sonra kareli deftere hazırladığımız bu deseni folyoya geçirmek için  kağıdı folyoya yapıştırıp yine cetvelle,tezgahın üzerinde tükenmez kalemle çiziyoruz.Ve bundan dört tane hazırlıyoruz.Bu deseni hazırlamak için kutunu boyunu ölçüp hazırlık yapıyoruz.
 Kağıdı çıkarınca folyoya geçmiş hali böyle görünüyor.
Arkasını çevirip yine tezgahın üzerinde arkadan çarpıların kenarlarındaki üçgenlere içten üçgen çizip nokta koyuyoruz.Hepsine bu işlemi yapıyoruz.Sonra önden indirmelerini yapıp alçılıyoruz.Alçıdan sonra silip temizleyip mürekkepliyoruz.
 Bugünde bu kadar yeter gidip evi yola koyup ,yemek yapayım ki canavarlar gelince beni yemesinler.:)
Yarın son bölüm kutuyu boyayıp folyoları yapıştırıp bu işi bitiriyoruz.
Yarın görüşmek üzere keyifli günler.

SEVGİLER

6 yorum:

Mehtap dedi ki...

Bloğunuzu daha önce izlemeye almıştım ama ziyaret etmeye fırsatım olmamıştı.Şimdi daha detaylı gezindim.her postunuza da yorum bırakamadım.Birkaç postunuza yazdım yorum.Ama şimdi genel bir yorum yapmak istedim.Öncelikle bu kadar detaylı paylaşımınız için teşekkür ediyorum.Vakit ayırmış detaylarıyla anlatmışsınız.herşey muhteşem.hayran kaldım.bazı folyo ile yapılmış tablolar veya çalışmalar görüyordum ama bu kadar cezbetmemişti beni.Sizin çalışmalarınızı görünce hayran kaldım ve benimde içimde yapma isteği doğdu.malzemeleri temin edebilsem hiç durmayıp yapacağım aslında.Ama sizin gibi yapamayız o ayrı tabii.Sizinkiler gerçekten şaheser.ellerinize emeğinize sağlık.sağlık,mutluluk ve başarılar diliyorum.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çok güzel olacak çok:)

nrhnmrl dedi ki...

Mehtap hanım güzel yorumunuz için çoook teşekkür ederim.Daha güzellerini yaparsınız siz insan yeter ki isteyerek yapsın.Birşey değil birazcık olsun anlatabildiysem ne mutlu bana ben de size sağlık,mutluluk ve başarı diliyorum sevgiler
Marifetliperim teşekkür ederim canım bakalım

Nihal Erpeden dedi ki...

Ellerinize sağlık. Öğrendiğini paylaşan insanlara hayranım. Bu işi merak ediyordum. Ne güzel anlatmışsınız. Şöyle bir rahat zamanda hepsini ezberleyeceğim :)

İade-i ziyarete geldim. Blogunuz da çok hoş.

nrhnmrl dedi ki...

Nihal hanım hem ziyaretiniz için hem de güzel yorumunuz için içten teşekkürler.Ne demek her zaman beklerim.Sevgiler

Fransali Gelin dedi ki...

Sayenizde ortaokulda yaptigim bu etkinligi tekrar hatirladim :) elerinze saglik ne akdar harika yapmissiniz tebrik ediyorum. gerçekten. Bende bunu yapmak istiyorum ama Fransa'da kolay bulabilirmiyim bilmiyorum.