26 Mart 2012 Pazartesi

Hindistan cevizi sevenlere bir tatlı tarifi

Merhaba
   Dün oğlumun doğum günüydü.İki gün kutladık :).
Bayağı bir çeşit çıkardım.Ama dedim ki arada farklı bir şey de olsun daha önce ben de tatmadıkları bir lezzet.O lezzette nereden bulunur deneyip paylaşanlardan tabii ki.Değişik bir lezzet ararken en çok bloggerların yaptıklarına önem veriyorum.Hoşuma gitmişse yapmaya karar vermekte ki son mercii tarife yazılmış yorumlar oluyor.Orada da lezzetine ait bir iki güzel yorum okumuşsam tamamdır diyorum.
   İşte bu tarifi gördüğüm zaman içinde hindistan cevizi olduğunu okuyunca bir yere gidemedim zira hindistan cevizine bayılırım lezzeti bir başkadır.Girdiği yeri de güzelleştirir.Sonra yorumlara baktım orada da daha önce yapıpta beğenenleri okuyunca tarifi hemen aldım.Ve uyguladım.Sonuç çok güzeldi.Tarifi alınacak kadar güzeldi :)
   Yapılan işlere yorum yapmak gerçekten önemli...
   Gelelim tarife...




                                  KIBRIS TATLISI


 Keki için
4 yumurta
1 su bardağı şeker
3/2 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı hindistan cevizi
1su bardağı dövülmüş ceviz
1 su bardağı galeta unu
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya


Şertbeti için
2 su bardağı su 
2 su bardağı şeker


Muhallebisi için
1litre süt
1 su bardağı nişasta
1 su bardağı hindistan cevizi
1/2 su bardağı şeker
1 paket krem şanti


Yapılışına gelince
   İlk önce şerbeti pişirip bir kenarda ılımaya aldım.
Kekin yapımı için ilk önce yumurtaları ve şekeri köpürüp beyazlaşasıya kadar mikserle çırptım.Sonra diğer malzemeleri ekleyip karıştırdıktan sonra yağlanmış tepsiye döküp 180 dereceli fırına koydum.Üstü kızarana kadar pişirdim.
   Piştiğine kanaat getirdikten sonra onuda bir kenara ılımaya aldım.Kekte şerbette ılındıktan sonra şerbeti kekin her yerine gelecek şekilde döküp bir kenara kaldırdım.
   Sonra muhallebisini hazırlamaya başladım bunun için malzeme listesinde yazan krem şanti hariç  bütün malzemeleri bir birine karıştırıp ocakta koyulaşana kadar pişirdim.Muhallebi piştikten sonra hazırladığım krem şantiyi muhallebinin için koyup bir güzel karıştırdım.Ve kekinin üstüne bu muhallebiyi bir güzel yaydım.
   Sıcağı çıktıktan sonra buzdolabına kaldırdım.Dolapta durdukça lezzeti daha iyi oturuyor.Bir iki gün önceden yapılıp dolaba konulabilir.Üstünü isteğinize göre süsleyebilirsiniz.Ben bir şey koymadım.Çok güzeldi.Yiyenlerden tarifini alan arkadaşlarımda oldu.Hindistan cevizini seviyorsanız kaçırmayın derim.
   Afiyet olsun şifa olsun yağ olmasın :)
Sevgiler

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Aaaa bunu görmemişim. Bilmediğim bir tatlı ellerinize sağlık. Bu arada oğluşunuzun doğum günü kutlu olsun sağlık ve huzur dolu yıllar geçirsin sizlerle birlikte inşallah.

nrhnmrl dedi ki...

Sevgili Dilek çok teşekkür ederim.Amin diyorum.Ve bu duayı herkes için ediyorum.
Tatlıyı deneyin derim.
Sevgiler