6 Haziran 2012 Çarşamba

RÖLYEF SERÜVENİM 1

Merhaba
Bu senenin mahsullerini yayınlamaya başlayayım artık.İlk defa bu sene yapımıyla tanıştım rölyefin.Koskoca bir seneyi devirdim. Hem beyin olarak hem vücut çok yorucu bir seneydi benim için.Ama bu harala gürelenin içinde güzel şeyler yaptım güzel şeyler öğrendim güzel insanlar tanıdım,beynimin farklı noktalarını çalıştırdım :)Çok zorlandığım zamanlar da oldu çok sıkıntıya düştüğüm zamanlar da oldu.Ama ilk senemde yaptıklarıma bakınca kendime aferim dedim :)Ev okul rölyef üçlüsü arasında mekik dokudum resmen.
Bazen evde o kadar dağıldığım anlar oldu ki iş yetiştirmek için hatta bu dağınık olan günlerin birinde  kocam malzemelerimin üstüne basmamak için akrobatik hareketler yaparak geçmeye çalışırken parmağını bile kırdı.Canım benim ya hala da çekiyor.O her ne kadar bana toz kondurmayıp olacağı varmış burada olmasa başka yerde olacaktı  dese de ben kendimi hala suçlu hissediyorum.Buna karşılık bana bir de ödül olarak :) tablolarımı rahat çalışayım diye şövale bile aldı.Bu destekleri var ya hakkını asla ödeyemem.Allah bin kere razı olsun.Ana sponsorum benim :)
Rölyefe başladığım zaman internette gezerken beğendiğim ''aman bu ne güzel olur'' dediğim resimleri yaparım diye kaydetmiştim.Bir iki tane tablo yaptıktan sonra görür görmez vurulduğum ''ah bu sokakta oturmak ne kadar güzel olurdu'' diye iç geçirerek kaydettiğim bu çalışmayı yapmaya karar verdim ,Fisun Hocam'a sordum o da onay verince yapmaya başladım.Bu sıcacık resmi yapan zatı muhterem de SANG KİM adında biriymiş.Ellerine sağlık deyim böyle sıcacık bir resim yaptığı için.
Sonra çalışmalara başladım çok severek ve zevk alarak yaptım.Sadece merdiven yaparken çok fazla zorlandım.O merdivenleri oturtacağım diye şekilden şekle girdim göbeğim çatladı deneme yanılma yöntemiyle anca bu kadar oldu.Tabii ki resimdeki kadar harika olmadı sonuçta o bir resim ,işi üç boyutlu hale getirmek farklı oluyor.Ama yine de bakınca çok mutlu olduğum bir tablom oldu önemli olanda bu değil mi zaten.
Resimdeki tabelaları ve sokak lambalarını biraz rahatladıktan sonra yapıp eklemeyi düşünüyorum.
Yardımı dokunan  herkese özellikle de  Fisun Hocam'a ve bana motosikletini veren Nurdan arkadaşıma çok teşekkür ediyorum.Sağolsunlar varolsunlar.



 


























SEVGİLER

14 yorum:

ÖZLEM TURAN dedi ki...

Yorumsuz kalamadım. Gerçekten mükemmel olmuş. Ellerinize sağlık. Bunun için ne kadar zaman harcadığınızı merak ettim şimdi. Sevgiyle kalın.

nrhnmrl dedi ki...

Özlem hanım yorumunuz için çok teşekkür ederim.Estafurullah ne demek mükemmel.O sizin güzel görüşünüz çok teşekkür ederim.Yapım süresine gelince benim bu sene öğrenme senem olduğu için iki kat fazla zaman harcadım.Şimdi yapsam mesela daha kısa sürede yaparım.Bütün her şeyi hesaplayarak bir buçuk ayı filan bulmuştur dediğim gibi burada bazı teknikleri bilmememin büyük etkisi var.En basiti merdivenler merdivenlerde 3 günüm filan gitti :)
Sağolun.
Sevgiler

bahar006 dedi ki...

Nefis olmuş, ellerinize sağlık:)

funda dedi ki...

Güzel blog arkadaşım sanırım ben bunu ressam Atilla bey de gördüm :)) Ellerinize sağlık ne güzel olmuş böyle. Hatta ben de bunun posteri var . Bende yapsam diye düşünüyordum . Çok güzel olmuş maşallah :))

nrhnmrl dedi ki...

Bahar006 çok teşekkür ederim.

nrhnmrl dedi ki...

Fundacım evet görmüşsündür yolu ve gökyüzünü Atilla Bey boyadı sağolsun.Bu arada rölyefçilerin takıldığı mekanlar belli oluyor yavaş yavaş :)
Canım çok teşekkür ederim güzel yorumun için.Bence de yap çok zevkli senin ki süper olur.
Sevgiler

esensdollsandpuppets dedi ki...

Bende çok beyendim İlk çalışma için güzel olmuş, Atilla beyde rölyefçimi?

nrhnmrl dedi ki...

esen ceyhun beğeniniz için çok teşekkürler.Atilla Bey rölyef tablolarımızı boyayan ve çerçeve yapan çok iyi bir amcamız

Gülden YAPAR dedi ki...

Nurhanım can vermişsin tabloya, ne kadar güzel ellerin dert görmesin, hayran oldum :)

nrhnmrl dedi ki...

Gülden ablam güzel yorumun için çok sağol.Bu yorumlarla ben de can buluyorum teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Kolay gelsin...Ben 9 yıldır Rölyef resim ve Ahşap Rölyef ile uğraşıyorum...Size tavsiyem,kurs almanız.Rölyef dışarıdan bakan gözlere ilk etapta hemen güzel görünür.Ama işin ehli olanlar bakar bakmaz yapılan yanlışlıkları çok rahat görürler...İçinde bir çok yanlış bulunan resimlerin yeni başlayanlara kötü örnek olmaması için en az 30 adet resim yaptıktan ve merdivenin 5 çeşit yapma şeklini gözünüz kapalı yapabilecek ve bunu sadece 3 dakika ayırarak yapabilme aşamasına gelmeden,her yaptığımızı internete koyulmaması düşüncesindeyim.
Saygılarımla
Rhbsk

nrhnmrl dedi ki...

Merhaba Rhbsk adınızı neden açıkça yazmadınız bilmiyorum keşke tam yazsaydınız öyle hitap edebilseydim. Ben yazılarımda kursa gittiğimi hangi şartlarda gittiğimi belirtmisimdir mutlaka okumamışsınız. Burada verilen kursların yetersizliği ile ilgili o kadar çok şey yazabilirim ki ama gerek yok gidenler biliyor zaten. Burası benim blogum iyi kötü yaptıklarımı paylaşıyorum aman benim yaptığım harika kusursuz olmuş da demiyorum diyemem de olsada demem zaten. Usta acemi herkes kusurlarımı görebilir benim için bi sakıncası yok.İnanin buradan bakıpta kimse evinde bunu yapmaya kalkmaz. Siz 5 çeşit diyorsunuz ama biz bir çeşidi bile zor gördük ondanda ancak bu çıktı. Ayrıca o merdivenleri yaptığım günü hatırlıyorum da kendimi paralamıştım ,kursa gittim ama hiç yardım görmeden yaptım. Bazen kursa gitmekle de olumuyor demek ki.30 adet yapabilecek ne zamanım var ne mekanım var ne maddi durumum var. Başlıklarda da belirttiğim gibi serüvendi bitti. Siz eğer hocaysanız esirgemeden sonraya bırakmadan ogrencilerinize bildiğiniz herşeyi öğretin lütfen.Belki dış görünüşe bakıp aldanıp kursa yazılanlar olur belli mi olur sizlerde onlara en güzelini en doğrusunu öğretirsiniz. Keşke sizin yaptıklarınızı görsem sizi takdir etsem. Ama hocamın hakkınıda yiyemem o şartlarda emeği çok herşeyi olmasada pekçok şey öğrendim. Umarım dönüp cevabımı okursunuz.Saygılarımla

mavi_craft dedi ki...

Ben yaptıklarınızı cok beğendim.
Zaten ahşap rölyef sanatına bayılıyorum.. Ben de kursuna gitmek istiyorum ama haftasonu icin kurs bulamadim.. Mutlaka vardır ama nerede olduğunu bilemiyorum.
Bu isin içinde olan birisi olarak İstanbul'da haftasonu ahşap rölyef kursu olan bildiginiz bir yer var mı?
İstanbul'da mı yasıyorsunuz bilmiyorum ama..
Sanatınızın devamını dilerim. Ellerinize sağlık.

nrhnmrl dedi ki...

Merhaba mavi_craft çok teşekkür ederim. Çok naziksiz. Cevabım biraz geç oldu kusura bakmayın lütfen.İsmek'in sitesine bir bakmanızı tavsiye edeceğim haftasonu kursu var mı varsa da sizin gidebileceğiniz yerlerde mi? Eğer durumunuz müsaitse özel kurslarda vardır mutlaka. Funda'nın rölyeflerine bakabilirsiniz. Umarım istediğiniz gibi bir yer bulup başlarsınız. Şimdiden kolaylıklar dilerim. Umarım bir nebzede olsa yardımcı olabilmişimdir.