22 Ağustos 2014 Cuma

Topkapı Sarayı ve Hançeri Çalışmamı Takdimimdir

Merhaba
Tabletten yazı yazmak çok zaman alıcı ve sıkıcı bir iş. Bu yüzden paylaşılacak şeyler bekleyip duruyor. Bugün bir atak yapayım dedim bakalım ne kadar zaman alacak.
Üç boyutlu şekillendirme kursunda yaptığım çalışmalarımdan birini yayımlayacağım hadi hayırlısı.
Bu bir tezhip eseriydi. Görüp kaydetmişim vakti zamanında. Topkapı Sarayı'ında sergilenen bu hançer "Topkapı Hançeri"  ,"4 Zümrütlü  Hançer " , "Saatli Hançer" diye de adlandırılıyor. Vakti zamanında bunu Sultan 1. Mahmut İran şahı Nadir Şaha  hediye olarak yaptırmış . Hançeri götüren heyet İran'a varmadan İran'da çıkan bir isyanda Nadir Şah hayatını kaybedince heyet Hançeri Topkapı Sarayı'na geri getirmiş. Hançer Topkapı  Sarayı Müzesi'nde sergilemektedir.
 Füsun Hocam'a göstetince bunu çalışabilirmiyim diye O da bayıldı. Ne yapsak etsek diye istişareler yapıldı ve bir kutunun içine yapılmaya karar verildi , sunum için güzel bir yoldu. Ama gönlümde yatan bunu bir tablo olarak çalışmaktı. Kısmet belki tamamını kağıt rölyef olarak çalışıp çerçeveletirim, aklımda duruyor.
Neyse, ilk önce çalışmayı Tekin Ozalit'te kağıt rölyef olacak şekilde büyüttüm. Sonra o boyutu sığdıracağımiz ölçüde ahşap kutu yaptırdık. Daha sonra dışını yapışkanlı ama yapışkanı gitmiş olduğu için peligomla yapıştırdığımız kadife ile kapladık. Daha sonra içini daha kalın kadife kumaşla kapladık. Kapak kısmına yerleştireceğimiz Topkapı Saray'ı kısmını kağıt rölyef yaptım 6-7 kat oldu. Onu oturtacağımız yeri ona göre dizayn ettik. Kağıt rölyef kısmının üst tarafına onu aydınlatsın diye led ışık döşedik.  Ve  Topkapı Sarayı'nın kağıt rölyefini yapıştırdım. Hançeride strafordan yaptık . Bunun için Eminönü'den ona uygun bulduğumuz taşları aldık Füsun hocamla beraber. Strafora hançer şekli vermek için zımparaladım Daha sonra pasta rölyef sürdüm. Ona uygun çeşitli boyama işlerini de gerçekleştirdim. Aldığımız taşları ve zincirleri elimizden geldiğince aslına uygun şekilde yerleştirdik. Saat için de bir hayli çabaladık bazı aksaklıklar da oldu ama şükür ki onu da atlattık ve saatide yerine oturttuk.Hançerin ucundaki zinciride nasıl yapalım derken takı hocası yardımımıza koştu ona uygun bir zincir yaptık , hocamız  başladı parmağındaki bir rahatsızlıktan ötürü tamamlamak bana kısmet oldu bu sayede de bir takı yapımı öğrenmiş oldum. Hançeri ve kağıt rölyef kısmını verdikledik bir kaç kat.. Sonra hançeride kutunun içine yapıştırmak suretiyle sabitledik.
Kadifenin birleşim yerleri temiz olsun diye kurdele geçtik ve kurdeleyi sarı raptiyelerle süsledik. Bunları yaparken bir çok arkadaşım yardımlarını esirgemedi sağolsunlar.
Uzun uğraşlar sonucunda ortaya böyle bir çalışma çıktı.
Yazıda kusurum olursa affola.
Sıra gelsin fotoğraflara,






Titrek mitrek bi video çekmiştim ama bakalım yüklemeyi başarabilecekmiyim.


SEVgiler



Hiç yorum yok: